12 travnja 2012

U GORI RASTE ZELEN BOR

Jedanput, prije mnogo godina, razgovarao sam s čovjekom, koga sam, a i danas volim kao oca iako je samo 10. godina stariji od mene a zove se Martin, živi na srebrnjaku i jako je zaslužan za najnoviju hrvatsku povijest Rekao je; imamo tako predivnih hrvatskih pjesama otprije rata 1941.g., ali isto tako i pjesama koje su nastale tokom rata i poslije kojih se, pjevajući ih, posebno ove starije generacije , a govorim o tom njegovom razdoblju života, živo sjećaju i želelji bi ih ponekad čuti. Rekao je, da je šteta što se te pjesme zaboravljaju, puštaju u povijest, što se danas ne izvode, a nekada su značile velike inspiracije za podizanje morala ljudi koji i nisu bili komunisti!? Takva je i pjesma u naslovu. A zašto se te sve pjesme nebi bar prigodom nekog datuma puštale u eter, nebi li nas sedamdeset godišnjake podsjetile na prošlost, koju smo kao djeca proživljavali u 2. svejtskom ratu. O ratu o kome tada nismo imali pojma, pa čak i da on traje, da se događa pred našim očima. Predlažem HRT, da ponovo, na neki način oživi te narodne borbene pjesme, bez obzira što mi je otac bio na onoj drugoj strani, nastradao u "Blajburgu" ali ja to kao 10.godišnjak nisam znao. Recimo, pored ove pjesme u naslovu, meni se još posebno sviđa pjesma "LILI MARLEN" koju danas ponekad čujem u nekoj drugoj izvedbi.

Nema komentara: